Geoblog.pl    patatasbravas    Podróże    Peru    zwierzaki

zwierzaki

Peru
Peru, Rio Samiria

Selwa byla oszalamiajaca, palmy, gaszcz, liany opadajace az na lusto wody. Plynelismy na przemian glownym korytem Rio Samiria (szerokim na poczatkowym odcinku na kilka, potem nawet 30 metrow) i mrocznymi kanalami skracajacymi droge przez pelen zakoli i meandrow las. Widzielismy mnostwo zwierzat - 4 gatunki malp, leniwca (!), motyle, papugi o ktorych juz bylo wczoraj, rozowe delfiny (! naprawde istnieja !). Kapalismy sie w rzece razem z piraniami, pilismy lemoniade ze swiezo zerwnych lesnych cytryn i zaczynalismy marzyc o europejskim jedzeniu i pokoju z prysznicem i bez karaluchow, ktore dorastaly zdecydowanie i do 2 cali. brr. Z tej tesknoty wyciagnelismy7 torbe z zurkiem instant (dzieki Sabial) i nasz przewodnik przygotowal ja na ognisku i wodzie z rzeki. Zurek w sercu Amazonii! Noce w chatkach na palach pod mosktierami, a nazajutrz rano znow do lodzi. Jednego wieczora wybralismy sie po zmroku na specjalna wyprawde w poszukiwaniu krokodyli. Byly, a male krokodylki unoszace sie tuz pod powierzchnia wody sa urocze :). Ach i jeszcze kameleon i zolwie i w ogole! Opowiemy po powrocie.Bylo wspaniale, choc bardzo bardzo meczaco.